Suuhaavandid

Suuhügieen

Suu on sissepääsutee kehasse ja tähtis on hoida suulimaskest tervena.

Kunstiline 3D pilt bakteritest

Suuhügieeni üks eesmärk on patogeensete bakterite vähendamine

Suuõõne tervis saab alguse korralikust toitumisest. Toit võib suutervist mõjutada negatiivselt või positiivselt. Eelkõige on tähtis piisavalt juua ning hoiduda nii palju kui võimalik magusast (kommid, moos, rafineeritud tooted) ja happelisest toidust (vein, puuviljamahlad).

Seedetrakti väravavaht

Suuõõs puutub kokku sissehingatava õhu ja toiduga – ning seeläbi erinevate bakteritega. Enamik neist on ohutud ja organismi immuunsüsteem hoiab need bakterid tavaliselt kontrolli all. Kuid ilma õige suuhügieenita võivad bakterid saavutada taseme, mis viib suuinfektsioonide tekkeni.

Igapäevane hooldus ja ennetus on parim, mida saate teha suuhügieeni tagamiseks. Kuid hammaste puhastamine või hambaniidi kasutamine võib kogemata viia väikeste vigastuste tekkeni. Suuhügieeni toetab suuloputuslahuse kasutamine, milles sisalduvad koostisosad katavad väikesed limaskestakahjustused.

Foto hambaharjast ja hambaniidist

Hambahari, hambaniit ja hambavahehari igapäevaseks hambahoolduseks

Esmatähtis on korralik harjamine. See eemaldab hambakatu ja toiduosakesed hammaste sise- ja välispinnalt ning närimispinnalt. Kuid mitte kõik ei puhasta hambaid korralikult. Pöörake erilist tähelepanu järgmistele punktidele:

  • Hambaharja valides valige pigem selline, mille harjastega pea on väike ja vart mugav käes hoida.
  • Puhastage hambaid kaks korda päevas vähemalt kaks minutit fluoriidi sisaldava hambapastaga.
  • Tugev harjamine ja kulunud hambahari võivad kahjustada hambaemaili.

Hambavahesid saate puhastada hambaniidi või hambavaheharjaga. See sobib isegi väga tihedalt asetsevate hammaste puhul. Kui hambaarst või hügienist soovitab hambavaheharja, soovitab ta ka sobivat suurust.